Tomado TM-2415

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tomado TM-2415 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

bertapp 04-07-2015
Geschreven voor: Tomado TM-2415

Had deze oven gekocht nadat mijn veel duurdere Sharp na twee jaar een kapotte draaiplateau-aandrijving kreeg en dus B-kwaliteit bleek. Dus dacht koop meteen maar B-kwaliteit. En inderdaad het is ook niet veel soeps. Al heel snel reageerde de knop voor de tijdinstelling niet lekker meer, blijft de knop voor het openen van de deur regelmatig hangen en in valt volkomen willekeurig de magnetron af en toe uit zodat ik gemiddeld de tijd 30% langer moet instellen om het gewenste resultaat te krijgen. Ik ben inmiddels zo teleurgesteld in de garantieafhandeling van fabrikanten (o.a. ook met een Bosch blender) dat ik er al niet eens meer werk van maak en weer op zoek ga naar een ander merk in de hoop dat dat wel heel blijft. En anders maar de absolute bagger via DX of zo, dan koop je voor drie-knaak-tachtig gewoon weer iets nieuws als het stuk gaat. Wegwerp ten top.

Marcelztm 13-09-2015

dat zelfde heb ik ook met die knop voor de tijd instelling voor de magnetron, qua tijd voor koken enz. die ronde draaiknop werkt bij mij ook half na een tijdje.
Nu ben ik zelf vrij handig en heb de magnetron open geschroefd, tot mijn stomme verbazing is de printplaat die er achter zit gewoon gescheurd/gebroken. waardoor dit probleem ontstaat. Maar nu de vraag waar kan ik eventueel dit onderdeel bestellen om het te vervangen.?? Of heeft iemand mss nog zo'n soort gelijke staan de (TM-2415) dus waar ik dit onderdeel van zou mogen hebben.

VanVan 05-03-2015
Geschreven voor: Tomado TM-2415

Makkelijk in gebruik als je eenmaal gewend bent. Ik gebruik hem dagelijks en met plezier. Nadeel vind ik wel dat de procent aanduiding (magnetronfunctie) niet echt het vermogen regelt, maar slechts het percentage van de tijd. Dus bv. 50% betekent afwisselend (zeg maar) 10 sec. aan en dan 10 sec. uit enz. Je kunt dus niet echt het vermogen variëren.
Bij mij is nog nooit de glasplaat gebroken. Om breken te voorkomen moet je volgens mij (behalve in de magnetronfunctie) geen gerechten direct op de glasplaat leggen, want dan wordt de glasplaat ongelijkmatig warm en barst hij. Dus bij oven/grill altijd het rooster gebruiken.

Jeroengoedkoop 03-12-2014

Hoi,
Heb zelf ook de tm2415 magnetron. Werkt prima. Alleen het duurt best lang om de tijdsduur in te stellen omdat de draaiknop een beetje wazig reageert. Daar wat meer tijd voor nemen, of meermaals de +30/start knop indrukken tot de tijdsduur is bereikt gaat beter. Het draaiplateau is bij mij nog heel, maar ik denk dat je het draaiplateau hier kan kopen:

09 19-06-2014
Geschreven voor: Tomado TM-2415

Helaas is bij mij ook nu de glasplaat gesprongen, ik heb hem gekocht in Vaassen. Inderdaad bij hoge stand van de ovenstand. Ik schrok enorm ervan lees nu dat er nog veel meer klachten zijn met gebroken plaat. Jammer dat Blokker en/of de frabrikant Tomado deze klachten niet behandeld en er iets mee doet. Ik mag nog hopen dat ik een nieuwe glasplaat krijg want hij is niet meer leverbaar volgens de blokker en kan hem nu binnen een jaar al niet meer gebruiken.

09 27-06-2014

Gelukkig mocht ik van de blokker een andere magnetron uitzoeken en hebben ze de Tomado TM-2415 met de kapot gesprongen glasplaat retour gedaan. Heel netjes van de blokker uit Vaassen. Ze hebben het dus keurig afgehandeld en goede service gegeven.

VanVan 23-06-2014

Zet bij het gebruik van oven of grillfunctie geen producten direct op de glasplaat, maar gebruik het rooster. Dan zou hij heel moeten blijven, bij mij in elk geval wel tot 240°. Verder laat ik hem afkoelen met de deur op een kier, zodat dat niet te snel gaat, misschien helpt ook dat.

Jeroengoedkoop 03-12-2014

Hoi,
Heb zelf ook de tm2415 magnetron. Alleen ik kan de tijdsduur niet meer snel instellen met de draaiknop omdat de draaiknop een beetje wazig reageert. Glasplaat is bij mij nog heel, maar ik denk dat je het draaiplateau hier kan kopen:

Ingridleemburg 18-06-2014
Geschreven voor: Tomado TM-2415

Op zich een super apparaat maar ook bij ons in anderhalf jaar nu de derde keer de glazen plaat in de oven gesprongen!
1 e keer keurig van blokker een nieuwe ontvangen, en 1 extra besteld voor 10€, nu is de 3 e gebroken en blokker zegt niets van het probleem te weten!
Vind het erg gevaarlijk maar je koopt ook niet zo even een nieuwe, en wederom blokker weet van niets maar ook hier zie ik div. Mensen die hetzelfde probleem hebben.

testtesttesttest 26-01-2015

Hoi Ingrid,

Ik heb hetzelfde probleem met de glasplaat. Maar mag ik jouw vragen waar je de glasplaat toen los hebt kunnen kopen voor 10 euro? Want daar zal ik hem dan ook gaan bestellen.

Ik hoor graag van je,

Gr. Chris

Ingridleemburg 03-07-2014

Vandaag door de blokker gebeld, heb een nieuwe magnetron gekregen,

syl1959 18-06-2014

Ook hier is voor de 2e keer de glasplaat spontaan gesprongen en zegt blokker er nog nooit klachten over te hebben gehad.
waar kan ik de glasplaat bestellen?

VanVan 25-05-2014
Geschreven voor: Tomado TM-2415

- Mooi neutrale vormgeving, lijkt qua stijl wat op de Bosch/Siemens magnetrons. Hij maakt van binnen en van buiten een robuuste indruk.
- Het gebruik van de combistanden en auto-programma's (maar wie gebruikt die?) vergt wel enige studie en oefening, en is ook niet altijd even logisch, maar voor eenvoudig wat opwarmen is de bediening erg simpel, vooral door de snelstartfunctie. Ook de kooktijd verlengen (in stappen van 30 sec.) tijdens het koken gaat met deze zelfde éénknopsfunctie. Vind ik erg handig.
- Erg vreemd is dat je bij de combinatiestanden geen temperatuur kunt kiezen. De 7 combinatiestanden hebben elk een eigen vermogensverdeling, die vind je in de handleiding, maar hoe heet het dan wordt is niet duidelijk. Ook bij de grill kan dit niet. Je kunt alleen een temperatuur kiezen bij gebruik van enkel de convectieoven.
- Een piepje bij het bereiken van de voorverwarmtemperatuur (bij convectie-ovenfunctie) vind ik erg handig. Bovendien begint bij het convectiekoken vanaf 150° een voortgangsbalkje op te lopen. Retecool en handig. Het voorverwarmen van de convectieoven gaat trouwens erg snel: van 25° naar 240° in 7 minuten.
- Na het plaatsen van diepvriesproducten heeft de convectieoven wel wat moeite om weer op temperatuur te komen. Maar dat kan ook haast niet anders met zo'n kleine oven. En misschien is het juist daardoor dat mijn mora ovenkroketten veel lekkerder waren dan ik gewend was met mijn oude fornuisoven, daarin bakten ze nogal eens kapot (ze moesten nu wel een minuutje langer).
- Ook bij het bakken schommelt de temperatuur wel zo'n 20-30 graden naar beneden, maar het resultaat lijdt er niet onder, gewoon wat langer bakken soms.
- Dat het draaiplateau zou breken bij hoge temperatuur, heb ik niks van gemerkt. Ook op 240° bleef hij heel. Maar als je het niet vertrouwt kun je hem er bij het bakken ook uithalen natuurlijk.
- De convectiefunctie gebruik ik vooral voor afbakbroodjes, ovenkroketten en een kippenbout braden. Gaat allemaal prima. Voor braden raad ik een braadzak aan, dan hou je de oven mooi schoon (gaat anders alle kanten op spatten).
- Opmerkelijk is dat de koeling niet een tijdje na blijft blazen als hij klaar is, dat lijkt me de levensduur van de electronica niet ten goede komen.
- De magnetronfunctie gebruik ik bijna alleen voor opwarmen en dat gaat prima. Ook blancheren voor het invriezen is goed gelukt (al zeggen sommigen dat dat niet mag met de magnetron).
- De gebruiksaanwijzing zou ik goed bewaren want die is online niet te vinden.
- In de 'zwaarste' combistand trekt hij 3150 Watt (bijna 14 Ampère), zorg dus (zo nodig) voor een extra zwaar verlengsnoer (er zit maar 1 meter snoer aan).
Conclusie: Ondanks wat minpuntjes qua functie-ontwerp vind ik het echt een top-apparaat, dat zijn geld dubbel en dwars waard is. Ik ben er erg tevreden over.

VanVan 05-06-2014

Nog twee dingen:
1. Om breuk van het glazen draaiplateau te voorkomen raad ik aan er bij het convectiebakken geen producten op te zetten, maar het rooster te gebruiken. Zo krijg je geen ongelijke warmteverdeling in de glasplaat.
2. Dit apparaat is maar af en toe verkrijgbaar en alleen bij Blokker.

yvonne-73 05-03-2014
Geschreven voor: Tomado TM-2415

Elke keer lees ik dat de glazen plaat breekt in de oven. Hebben wij geen last van op de glazen plaat staat namelijk microwave only. De glazen plaat gebruiken wij alleen voor de magnetron. We hebben wel een probleem met de oven alleen de achterkant wordt warm/ gaar de voorkant weer niet.

VanVan 25-05-2014

Dat voor en achterkant niet gelijk warm worden is natuurlijk logisch als je het draaiplateau eruit hebt gehaald. Je zult het gerecht dan zelf af en toe moeten draaien.

Roelof12 25-01-2014
Geschreven voor: Tomado TM-2415

heb het nu een jaar maar heb nu al voor de tweede keer een nieuwe glazen draai plateau moeten bestellen is toch niet normaal

c.meijer88 15-03-2014

hallo Roelof,

Waar heb je een nieuwe glazen draaiplateau besteld?

gr. chantal

Klant82 28-12-2013
Geschreven voor: Tomado TM-2415

Hier hetzelfde verhaal. Bij de Blokker kastelenplein de Tomado combimagnetron gekocht. We hebben het het apparaat nog geen 10 keer gebruikt voordat het glazen draaiplateau tijdens het gebruik van de oven sprong! Mag toch echt niet gebeuren! Ook wij werden afgescheept met het verhaal dat er niks voor ons gedaan kan worden. Ben benieuwd of het hoofdkantoor wel netjes zal handelen op onze klacht!

hanslippens 30-03-2013
Geschreven voor: Tomado TM-2415

04-12-2012 bij Blokker Kastelenplein Eindhoven de Tomado Combimagnetron TM-2415 gekocht.

18-3-2013 barst het glazen draaiplateau bij het verwarmen van een ovengerecht naar 210 graden Celsius ( hoogste stand = 240 ! )

Verkoper bij filiaal belt hoofdkantoor....."geen garantie op glas" ( hoeveel procent van door jullie geleverde producten bevat glazen onderdelen !?!?)

Belachelijk, is dit echt zo ? En dan ? Andere magnetron kopen ? Zelfde glazen draaiplateau bestellen ( elke 3-4 maanden !? )

Ik zag op een forum dat een Maxell filiaal duidelijk coulanter handelt.

Denk dat ik daar maar op ga reageren....

Is dit werkelijk het standpunt van Blokker / Tomado ?

Eens was Tomado een Nederlands merk waar we trots op waren.

Toen ik de aanbieding van de Tomado Combi-oven zag dacht ik nog..... "hé bestaan die nog, enfin was altijd betrouwbaar merk...... " maar nu.... ? ?

o ja, van Blokker nulkommanul reactie ontvangen op mijn mail met dezelfde inhoud als hier boven

Hans Lippens